Gnieźnieńska drogówka wzięła „pod lupę” kierujących jednośladami. Działania przeprowadzono w czwartek, 31 lipca br. Policjanci sprawdzali trzeźwości osób kierujących rowerami (w tym elektrycznymi), hulajnóg, motorów i motorowerów, stan techniczny jednośladów oraz prawidłowość oświetlenia. Zdecydowanie reagowali na wykroczenia popełniane zarówno przez kierujących hulajnogami jak i rowerzystów, oraz przez innych uczestników ruchu wobec nich. W wyniku działań ujawniono 15 wykroczeń.
Głównym celem tych działań było przypomnienie zasad ruchu drogowego oraz uświadamianie, jak istotne dla bezpieczeństwa jest ich przestrzeganie. Znajomość przepisów i przewidywanie zagrożeń znacząco wpływają na zmniejszenie ryzyka wypadków.
Wyniki: skontrolowanych 33 rowerzystów, 5 kierujących motocyklami oraz 2 kierujących motorowerami.
Przypominamy, iż pojazd, który ma zbyt dużą moc i manetki, którymi można przyspieszać bez pedałowania nie spełnia definicji roweru elektrycznego.
Zgodnie z definicją roweru, określoną w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym, „rower – to pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h”. Zatem inne pojazdy, to w myśl polskiego prawa motorowery — powinny być więc zarejestrowane, mieć tablice rejestracyjne i opłacone OC.
Skontrolowano 8 hulajnóg elektrycznych, z czego wobec 1 kierującego hulajnogą z siedzeniem policjanci sporządzili dokumentację do wniosku o ukaranie.



